Telefon służbowy

Telefon służbowy to jeden z najczęściej wręczanych dodatków pozapłacowych pracownikom. Na rynku istnieją branże, w których takie narzędzie to podstawa. Bez niego pracownik nie ma możliwości wykonywania powierzonych czynności. Komu należy się telefon służbowy?

Dla kogo przeznaczony jest telefon służbowy?

Kwestia telefonów służbowych nie jest uregulowana w Kodeksie Pracy. Warunki korzystania z takich dodatków zazwyczaj określa pracodawca. Aby uniknąć niepotrzebnych konfliktów, najlepiej ustalić zasady w formie pisemnej. Może być to zapis w umowie o pracę lub w regulaminie pracy.

Zazwyczaj zasady dotyczą:

  • wniosku, który należy złożyć, aby otrzymać telefon służbowy,
  • tego, czy telefon służbowy może być wykorzystywany do celów prywatnych,
  • procedury, która jest związana z serwisem lub wymianą uszkodzonego urządzenia,
  • zasad oddawana telefonu, w sytuacji gdy pracownik zakończy stosunek pracy.

Przeczytaj też: http://www.dynamico.pl/social-media-marketing-na-czym-polega/

Kiedy, należy złożyć wniosek o telefon służbowy?

Zgodnie z Kodeksem pracy pracodawca ma obowiązek, zapewnić pracownikowi warunki oraz sprzęt, który jest niezbędny do wykonywania zadań służbowych. Niektóre stanowiska, wymagają posiadania telefonu służbowego. Mowa tutaj o funkcji kierowniczej, wykonywaniu zawodu dziennikarza lub przedstawiciela handlowego.

Zgodnie z prawem pracy przełożony, może kontaktować się z kadrą zarządzającą za pomocą telefonu firmowego, po godzinach ich pracy. Ten rodzaj obowiązku nie jest traktowany jako dodatkowe godziny pracy.

Telefon służbowy jest również nieodłącznym narzędzie, gdy wykonujemy pracę zdalnie. Jest to jedno z głównych form komunikowania się z przełożonym. Czasami pisanie e-maili nie jest wystarczające, szybciej i lepiej jest wykonać telefon.

Czy warto posiadać telefon służbowy?

W sytuacji, gdy możemy korzystać z telefonu służbowego do celów prywatnych jest to pewnego rodzaju dodatek do pensji. Taki benefit. Pracownik nie ponosi żadnych kosztów związanych z korzystaniem z niego.

Gdy otrzymamy od szefa telefon służbowy, powinniśmy wiedzieć, że może być to powód konfliktów między nami. Bardzo często przełożeni oczekują od swoich pracowników, że będą na każde ich wezwanie. A telefon im to umożliwia. Wtedy pracownik, nie ma rozgraniczenia pomiędzy życiem osobistym, a służbowym. Przez wiele godzin dziennie jest w pracy.

Źródło: https://www.aipuw.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here