Dzięki internetowi publikowanie treści jest łatwiejsze, niż kiedykolwiek. Z tej sposobności korzystają zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Dla tych pierwszych to zarówno realizacja pasji, jak i możliwość zarobku. Dla firm z kolei blog to świetna forma content marketingu, co przekłada się na wynik finansowy. Aby blog odniósł pokładane w nim nadzieje, warto zastosować się do kilku uniwersalnych wskazówek.
Gdzie pisać bloga?
Najlepiej we własnej domenie. Można założyć nową, a można utworzyć podstronę, jak to zazwyczaj robią firmy. Dla osobnych blogów polecany jest CMS WordPress. To niezwykle intuicyjny system, a do tego darmowy. Darmowych jest też wiele wtyczek oraz motywy. Można też skusić się na wtyczki i motywy płatne, co jest polecane firmom oraz blogom zarobkowym. Lepiej jest unikać darmowych platform blogowych, szczególnie małych i nieznanych – mogą w każdej chwili przestać funkcjonować lub używać treści do własnych celów.
Co i jak pisać na blogu?
Blog odnosi sukces, gdy jest czytany i autor osiąga zakładane konwersje. To, o czym należy pisać, zależy przede wszystkim od czytelników, więc warto wiedzieć, co ich interesuje. Obecnie w cenie są teksty poradnikowe, szczególnie w przypadku firm. Czytający lubią wiedzieć, jak rozwiązać dany problem, jak zrobić to czy tamto itd. Warto, aby dane były poparte rzetelnymi źródłami. I, co równie ważne, należy pisać zarówno poprawnie językowo i gramatycznie, jak też dbać o estetykę wizualną i przejrzystość tekstów.
Jak promować blogi?
Dobra treść to jedno, ale odpowiedni marketing również jest przydatny. Warto w pierwszej kolejności zadbać o optymalizację pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO. Koniecznie trzeba też skorzystać z możliwości, jakie dają media społecznościowe. Inny sposób to wpisy gościnne na innych blogach, na forach społecznościowych, w grupach dyskusyjnych. Trzeba jednak pamiętać, żeby nie reklamować się tam nachalnie, ale dzielić się wiedzą czy spostrzeżeniami. Własne łamy warto wykorzystać do zbierania maili poprzez zapisy do newslettera lub powiadomienia w formie dodatku do przeglądarki.