Skuteczna reklama to nawóz komercyjnego sukcesu. W przypadku sklepów stacjonarnych skuteczność reklamy możemy rozpatrywać pod kątem odpowiedniego wystroju witryn sklepowych. To one tworzą pierwsze wrażenie wśród potencjalnych klientów, budują zainteresowanie, zachęcają do odwiedzin i jednocześnie stanowią wizytówkę sklepu.
W artykule prezentujemy kilka żelaznych zasad, jakimi należy się kierować przy wystrajaniu sklepowych witryn.
Najważniejszym miejscem w sklepie jest… witryna
Dlaczego to właśnie witryna sklepowa jest tak istotna? Ponieważ jest to pierwszy element sklepu, który zwraca uwagę klienta. Na witrynie spoczywa wiele zadań i funkcji wymienionych we wstępie artykułu. Prawidłowo zaprojektowana witryna generuje spory ruch w sklepie i jest doskonałą wizytówką sklepu zachęcającą do jego odwiedzenia. Jak projektować sklepowe witryny?
Zasada nr 1: Sprecyzuj docelową grupę odbiorców
Jeśli nie wiesz, komu chcesz zaprezentować sklepowe produkty, wówczas promocja nie trafi do odpowiednich osób. Dokładnie określ swoją grupę odbiorców i na jej podstawie dopasuj wystrój oraz asortyment widoczny na wystawce. Naturalne jest, że prowadząc przykładowy sklep z suplementami diety, zaprezentujesz najpopularniejsze odżywki i suplementy dopasowane do standardowego odbiorcy.
Zasada nr 2: Modyfikuj tematykę aranżacji
Jedna i ta sama wystawka nie przyciągnie odpowiedniej liczby osób. Zmieniając asortyment na sklepowej witrynie, będziesz w stanie trafić do szerszego grona odbiorców i unikniesz wartościowania jednych produktów względem innych. Poza tym wystosujesz do odbiorców jasny i spójny komunikat, który pozwoli uniknąć chaosu. Warto dopasowywać wystrój witryn sklepowych do aktualnych wydarzeń, świąt, czy pór roku. W ten sposób łatwiej nawiążesz kontakt z potencjalnym klientem.
Zasada nr 3: Spójna gama kolorystyczna i estetyka
Zbytnia intensywność barw, scen świetlnych lub innych ozdobników może osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego – zwłaszcza gdy kolorystyka witryny tworzona jest przez zbyt wiele barw, które generują chaos i bałagan. O wiele lepszym rozwiązaniem jest zachowanie spójnej tonacji i gamy kolorystycznej. Ład i estetyka witryn sklepowych świadczy przede wszystkim o firmie. Pamiętaj, by ekspozycja była wykonana schludnie i starannie.
Zasada nr 4: Cross-merchandising
Pod tą enigmatycznie brzmiącą nazwą kryje się eksponowanie blisko siebie produktów, których używa się wspólnie – np. past do zębów i szczoteczek. W ten sposób przedstawisz szeroki asortyment produktowy i zagwarantujesz klientom komplementarność produktową.
Zasada nr 5: Odpowiednie rozmieszczenie materiałów reklamowych
Wszelkie plakaty, ulotki i inne materiały reklamowe dotyczące aktualnie trwającej promocji lub wyprzedaży powinny być umieszczone w taki sposób, by możliwie jak najwięcej osób uzyskało do nich dostęp. Im więcej osób poinformujesz, tym trafisz do szerszego grona odbiorców.
W tworzeniu witryn sklepowych warto skorzystać z pomocy profesjonalnych firm. Aranżacja witryn sklepowych przez Canvas zagwarantuje, że wystawa będzie wykonana zgodnie z najlepszymi praktykami, co przełoży się na zmaksymalizowanie obrotu sklepu.