Handel przez internet, czyli tzw. e-commerce, przeżywa w Polsce boom. Polacy szybko przestają się obawiać tej formy zakupów, niemożności obejrzenia towaru, oszukania czy straty pieniędzy wskutek płacenia przez sieć. Polska branża handlu sieciowego w ostatnich latach należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Mimo to, e-handel również wymaga wiele wiedzy, talentu i ciężkiej pracy, aby można było osiągnąć sukces. Poniżej kilka wskazówek dla potencjalnych, jak również obecnych, właścicieli sklepów internetowych.
Uczciwość
Dotyczy to zarówno sposobów działania, jak również opisów towarów. Należy pamiętać, że tak jak internet ułatwia wiele działań, jak choćby handel, tak również łatwo jest w nim propagować niepochlebne opinie i niezadowoleni klienci chętnie z tego korzystają. Jest to szczególnie widoczne na profilach w mediach społecznościowych.
Umiejętność zażegnania sporu
Sytuacja, kiedy popełni się błąd, towar nie dotrze na czas lub wcale, na pewno się przytrafią. Nierzadko z winy strony trzeciej. Wówczas warto sprawę załatwić w profesjonalny sposób i przeprosić klienta, szczególnie, gdy zawiniło się samemu. Warto być szczerym.
Opinie od klientów
Warto umożliwić klientom pozostawienie opinii o sklepie. Jest to nie tylko mile widziane, ale stanowi też źródło cennej wiedzy na temat, co warto czy należy poprawić. A gdy działa się profesjonalnymi metodami, jest to doskonała okazja, aby klienci samodzielnie to potwierdzili i w ten sposób zachęcali kolejnych klientów do kupna.
Być widocznym
Wielu klientów będzie szukać towarów w Google. Warto więc zadbać o optymalizację strony pod kątem tej wyszukiwarki, jak również zainwestować w pozycjonowanie. W najbardziej konkurencyjnych branżach jest to wręcz niezbędne.
Szybka realizacja zamówień
Największym minusem e-handlu jest to, że klient nie otrzymuje towaru zaraz po zapłacie. Im więc szybsza realizacja zamówienia, tym lepiej dla sklepu. Warto z góry zaznaczyć, ile potrwa dostawa, aby klient był tego świadom.
Rozmawiać z klientami
Klienci na pewno będą mieli wiele pytań, szczególnie o cechy towaru. Warto umożliwić im łatwy kontakt i szybko udzielać odpowiedzi. Otwartość i interakcja z nimi przełoży się na większą sprzedaż.