Internet oferuje multum możliwości zarobkowania, choćby poprzez sklepy internetowe, i jednocześnie daje wiele sposobów na działania marketingowe. Nie da się jednoznacznie wskazać, który sposób reklamy z wykorzystaniem internetu jest najlepszy. Każdy ma swoje wady i zalety, jeden sprawdzi się w jednej branży, w innej – inny. Poniżej kilka sposobów na to, jak dotrzeć do klienta i sprawić, aby doszło do konwersji, czyli zamierzonego celu. A tym najczęściej jest transakcja sprzedaży.
Potęga social media
Media społecznościowe wyrosły na głównych graczy w internecie. Facebook, Twitter, Instagram czy Pinterest to portale, które swój olbrzymi zasięg przekuwają teraz w zyski. W zyski z reklamy. Ich największy atut to ogromna baza użytkowników, o których w dodatku wiedzą prawie wszystko. Zlecając reklamę, możemy dotrzeć do konkretnej grupy docelowej.
Reklama przez maila
Przez specjalistów z branży reklamowej ten sposób uważany jest za jeden ze skuteczniejszych. Wszak użytkownik, który podał nam maila, zrobił to świadomie, biorąc pod uwagę nawiązanie wzajemnej relacji. Nowoczesne systemy marketingu mailowego pozwalają na spersonalizowanie maila tak, aby odbiorca miał wrażenie, że jest skierowany właśnie do niego.
Reklama w wyszukiwarkach
Jeśli interesuje nas reklama w wyszukiwarkach, w zasadzie tylko Google jest warta w tym momencie uwagi. Ma na rynku dominującą pozycję. Zalet reklam tego typu jest kilka. Przede wszystkim, jak dowiodły badania, większość internautów nie odróżnia reklamowych linków od organicznych. Ponadto, reklama w wyszukiwarce rozliczna jest na zasadzie CPC (cost per click), czyli zapłaty za kliknięcie. Znaczy to, że dopiero, gdy internauta kliknie w link, reklamodawca będzie obciążony. Wpływa to w pozytywny sposób na koszt kampanii.
SEO czy widoczność w wyszukiwarkach
SEO (search engine optimization) to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek. Działania te polegają na takiej budowie strony, aby jej zawartość była łatwo odczytywana przez Google. W ten sposób, dobrze zoptymalizowana strona znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania, a to wpływa na liczbę kliknięć.
Najlepszym sposobem na wybór najlepszej formy reklamy jest próbować, testować, analizować i cały czas być elastycznym.