Reklama jest podstawowym narzędziem służącym zachęceniu ludzi do nabywania określonych produktów i usług. W czasach coraz większej konkurencji rynkowej ważnym stało się, aby spot reklamowy był ciekawy i unikalny.
Aby atrakcyjnie zaprezentować hotel okęcie i np. samo lotnisko możemy do tego celu wykorzystać filmy reklamowe.
Reklama to zespół czynności i środków (napisy, ogłoszenia w prasie, radiu i telewizji, plakaty, ulotki, filmy korporacyjne) mające na celu zwrócenie uwagi na towar lub usługę w celu zachęcenia do zakupu. Reklama może odnosić się również do popierania określonych spraw i idei.
Reklama może być rzetelną informacją o właściwościach produktu i z taką mamy do czynienia w publikacjach specjalistycznych. Z tym nie spotkamy się w reklamie telewizyjnej, bo spoty są krótkie i kosztowne, a produkt ma się tylko ładnie prezentować. Reklamy mogą przybierać różne formy. W reklamie porównawczej porównuje się reklamowany przedmiot z podobnym produktem konkurencji. W reklamie porównawczej bezpośredniej przedmiot reklamy porównuje się z konkretnym przedmiotem konkurencji, np. cena pakietu sportowego w telewizji satelitarnej X jest niższa od oferowanej w telewizji satelitarnej Y. W reklamie porównawczej pośredniej nie mamy do czynienia z wymienieniem konkretnego przedmiotu konkurencji – w sposób zawoalowany daje się do zrozumienia o jaki przedmiot i konkurencję chodzi, np. u nas pakiet sportowy jest tańszy niż u wiodącej telewizji satelitarnej. Jeżeli reklama jest zamieszczona w formie ukrytej np. w filmie, serialu lub programie rozrywkowym, wówczas mówimy o lokowaniu produktu. Wiemy już, że zadaniem reklamy jest skuteczne oddziaływanie na odbiorcę, dlatego w reklamie możemy się spotkać z treściami skandalizującymi. Ma to na celu zwiększenie zainteresowania wokół reklamy.
Zdecydowanie na rynku prym wiodą reklamy o charakterze komercyjnym. Ale mamy też do czynienia z reklamą społeczną i polityczną. Można też łączyć cele komercyjne z celami społecznymi.
Mimo tego, że przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z konieczności stosowania reklamy, to jednak czasami reklama okazuje się mało chwytliwa, np. na ulotki nikt specjalnie nie zwraca uwagi. Warto więc może pokusić się o bardzo proste ale skuteczne rozwiązania. W czasach, kiedy w modzie są imprezy plenerowe można sięgnąć po reklamy plenerowe dmuchane, potocznie zwane dmuchańcami. Są one lekkie i szybkie do rozłożenia. Kosztują stosunkowo niewiele i posiadają dużą wytrzymałość na czynniki atmosferyczne – możemy ich śmiało używać przez kilka lat. Ostatnio dużą popularnością wśród reklam plenerowych cieszą się dmuchańce robione na zamówienie klienta. Są droższe, ale mogą przybierać dowolny kształt i wielkość – logo firmy, napisu lub symbolu.