Faktoring, jako relatywnie nowa usługa zewnętrznego finansowania przedsiębiorstw w dużym stopniu wciąż jest niezrozumiana przez wielu przedsiębiorców. Z braku wiedzy o faktoringu biorą się mity, które być może zniechęcą do zdobycia szansy na usprawnienie procesów związanych z płynnością finansową. Sprawdźmy, jakie są najczęstsze mity o faktoringu.
Faktoring nie jest usługą skierowaną dla małych firm
Jedną z najczęstszych przyczyn rezygnacji ze spróbowania faktoringu jest przeświadczenie, że ta usługa skierowana jest przede wszystkim do największych na rynku firm. To jeden z najczęściej powtarzanych mitów, który nie ma uzasadnienia w faktach. Faktoring to tak naprawdę forma finansowania, na której skorzystają wszyscy – małe firmy jednoosobowe, biznesy rodzinne, spółki handlowe, ale także największe korporacje notowane na giełdzie.
Faktoring jednak cieszy się obecnie największą popularnością właśnie w sektorze MŚP, gdzie wiele firm rodzinnych funkcjonuje w modelu podwykonawcy dla większych przedsiębiorstw. To właśnie ten rodzaj współpracy często obarczony jest długimi terminami zapadalności faktury, które w wielu przypadkach powodują problem z utrzymaniem płynności finansowej, zatorem finansowym, a w skrajnym scenariuszu upadłość. Jeśli zatem czujemy na sobie widmo zatoru, wchodzimy z produktami na rynek międzynarodowy lub po prostu chcemy zabezpieczyć swoje finanse – faktoring od pragmago.pl to rozwiązanie idealne.
Faktoring to bardzo kosztowne źródło pozyskania środków pieniężnych
Czy faktoring jest drogi? Wystarczy zaledwie chwila analizy by przekonać się, że jest to realna, atrakcyjna kosztowo alternatywa w stosunku do innych form finansowania przedsiębiorstwa. W zależności od naszych potrzeb, faktor może służyć nam finansowaniem jednej faktury, a także w przypadku chęci dłuższej współpracy, uruchomić dedykowany limit faktoringowy, w ramach którego możemy sprzedawać faktury i oczekiwać natychmiastowego zastrzyku gotówki, bez względu na ustalony z kontrahentem termin zapłaty.
Wraz z popularyzacją usługi faktoringu, ten stał się znacznie tańszy, niż jeszcze kilka lat temu, dzięki czemu w praktyce każdy przedsiębiorca może pozwolić sobie na poprawę swojej płynności finansowej. Co więcej, faktor oferuje szereg ułatwień, dzięki którym możemy dowolnie ustalić warunki współpracy w oparciu o opłatę abonamentową lub wedle stawki procentowej. Wszystko, by faktoring był zawsze finansowaniem, które przedsiębiorca wybierze jako pierwsze.
Faktoring to skaza na reputacji przedsiębiorstwa
Czy faktoring źle wpłynie na nasze kontakty biznesowe z partnerami? Czy to wstyd, że korzystamy z faktoringu? W żadnym wypadku! Coraz bardziej świadome podejście do prowadzenia biznesu sprawia, że dzisiaj wielu przedsiębiorców korzysta z usług faktoringowych, by poprawić swoją sytuację związaną z płynnością finansową.
Tezę o zniszczonej reputacji wskutek wykorzystania faktoringu musimy więc włożyć w kategorię mitów. Co więcej, wielu przedsiębiorców może wyjść z założenia, że faktoring to usługa, z której korzystają podmioty profesjonalnie podchodzące do swoich obowiązków i rzetelne, co z kolei może wpłynąć na wzrost zainteresowania. Jeśli więc chcemy połączyć w sobie bezpieczeństwo finansowe i lepszą renomę, faktoring będzie świetnym pomysłem.