Masz żyłkę handlowca? Handluj przez sieć!

Wiele osób marzy o własnym sklepie. Tradycyjny sklep, jego założenie, wyposażenie itd. to jednak wiele zachodu. Z pomocą osobom chcącym sprzedawać, przyszedł internet. Sklepy internetowe już na dobre zadomowiły się na rynku i przekonuje się do nich coraz więcej klientów. I taka forma sklepu jest dla wielu sprzedawców o wiele bardziej pożądana.

Krok nr 1 – pomysł

W e-handlu konkurencja jest już ogromna. Aby więc odnieść sukces, nie wystarczy utworzenie sklepu internetowego oraz bierne czekanie na klientów. Należy wyjść z nieszablonowym pomysłem. Ważne jest co się sprzedaje i jak się sprzedaje. Jednym ze sposobów na znalezienie sobie miejsca na rynku e-commerce jest wejście w niszę.

Druga kwestia to pomysł na strategię działania i strategię marketingową. W tym przypadku również można zdziałać wiele, jeśli działania te są nieszablonowe. Spore znaczenie będzie miała nazwa sklepu czy domena.

Krok nr 2 – dostawcy towaru

Pomysł na sklep to jedno, a dobry towar to drugie. Jeśli samemu nie jest się jego producentem, trzeba znaleźć źródło atrakcyjnego towaru. W znalezieniu dostawców również pomocny jest internet. Tak jak znajdujemy dostawców detalicznych, tak samo znajdziemy hurtowych.

Jeśli chodzi o sposób zamawiania towaru, do pewnego stopnia można sprowadzać go w momencie zamówienia przez klienta. Jednak nie zawsze to się sprawdzi, a wydłużony czas oczekiwania może spowodować, że klienci wybiorą inny sklep.

Krok nr 3 – wybór oprogramowania

Sklep internetowy tym różni się od tradycyjnego, że oprogramowanie do obsługi jest niezbędne. To zarówno to, co widzi klient wchodząc na stronę sklepu, jak również to, co widzi właściciel od strony zaplecza. Do wyboru są sklepy darmowe, komercyjne, a wśród tych ostatnich również dedykowane. Wybór w dużej mierze zależy od budżetu, ale również wielkości sklepu i planów na przyszłość.

A pozostałe obowiązki przedsiębiorcy są już identyczne jak w przypadku każdego innego. Również trzeba ponosić koszty działalności, dokonywać rozliczeń z urzędem skarbowym czy ZUS-em. Także zatrudnienie pracowników wygląda tak samo. Czasem obowiązków przy obsłudze e-sklepu jest więcej, niż w przypadku tradycyjnego biznesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here