Media społecznościowe to miejsca, gdzie swój wolny czas spędza mnóstwo osób. Co więcej, spędza go tam bardzo dużo. Największym w tym momencie spośród tzw. social media jest Facebook. Dlatego też warto wykorzystać jego potencjał do reklamy sklepu internetowego. Szczególnie, że sam Facebook udostępnia wiele narzędzi do reklamy. Można oczywiście wspomagać swój e-biznes bez wydawania dużych, a nawet żadnych pieniędzy.
Fanpage na Facebooku
Pierwszym krokiem w celu wykorzystania siły Facebooka jest założenie fanpage’a, czyli profilu sklepu. Jest to na chwilę obecną zupełnie bezpłatne. Pozwala to na prowadzenie wielowymiarowej komunikacji z klientami. Można tam zamieszczać zarówno reklamę, pisać o swoim asortymencie i kwestiach z tym związanych, jak również prowadzić bardzo luźne działania, niekoniecznie powiązane z własnym biznesem. Opcje polubień i udostępnień spowodują, że coraz to kolejne osoby dowiedzą się o istnieniu sklepu.
Działania na fanpage’u
Poza działaniami typowo informacyjnymi, Facebooka można wykorzystać na wiele różnych sposobów, aby zwiększyć liczbę fanów, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami. Aby ich przyciągnąć można im oferować kupony rabatowe na zakupu. Można ich również zapraszać o konkursów, gdzie nagrodami może być zarówno produkt z oferty czy właśnie kupon rabatowy. Należy pamiętać, że każda reakcja fana jest widoczna wśród jego znajomych, co napędza zasięg.
Reklama na Facebooku
Poza posiadaniem fanpage’a można wykupić na tym portalu społecznościowym różne rodzaje reklamy. Ich plusem jest możliwość dokładnego określenia targetu, np. pod względem wieku, płci, miejsca zamieszkania, zainteresowań. Co jest plusem reklamy na „fejsie” to to, że nie trzeba na nią wydawać dużych pieniędzy, a dowolne w zasadzie kwoty. Oczywiście, im większy wydatek, tym większy zasięg reklamy.
Wszelkie działania na Facebooku można prowadzić samemu, ale można również zlecić je wyspecjalizowanym agencjom social media. Jest to polecane, gdy w kadrze pracowników brak jest odpowiedniej osoby, a zakres działań jest duży.