Prowadzenie sklepu internetowego, choć przyjęło się, że jest mniej kosztowne od prowadzenia sklepu stacjonarnego, również generuje koszty. Wcale nie odbiegają ona zasadniczo od kosztów, jakie ponosi właściciel zwykłego sklepu. Wiele z nich można ująć jako koszty uzyskania przychodu. Muszą one jednakże być uzasadnione, wiązać się z prowadzoną działalnością, a także być udokumentowane fakturą lub rachunkiem.
Wydatki na biuro lub mieszkanie
W koszty można wliczyć wydatki związane z prowadzeniem biura, w tym opłaty za czynsz oraz rachunki. Jeśli działalność prowadzona jest w domu, można odliczyć tylko tę część wydatków, która została poniesiona na działalność gospodarczą, nie całość.
Wyposażenie miejsca pracy
W poczet kosztów można zaliczyć wszelki sprzęt używany do prowadzenia działalności, w tym sprzęt biurowy, jak komputery, drukarki, telefony, aparaty fotograficzne, skanery itp. Do wydatków tych zalicza się oprogramowanie oraz inne usługi, zarówno płatne jednorazowo, jak i w formie abonamentu, np. licencja na pakiet biurowy, dysk w chmurze czy zdjęcia stockowe.
Dojazd i transport
Jako koszty prowadzenia działalności mogą być uznane również wydatki poniesione na zakup środków lokomocji oraz wydatki na środki eksploatacyjne, części oraz paliwo. W przypadku korzystania z komunikacji publicznej odpowiednikiem tych wydatków będą wydatki na bilety.
Załoga
Do kosztów prowadzenia działalności można wpisać wydatki na wynagrodzenia pracownicze (niezależnie od formy zatrudnienia), wydatki na szkolenia i kursy niezbędne dla wykonywania zawodu, odzież pracowniczą, żywność stanowiącą catering lub poczęstunek oraz imprezy i wydarzenia integracyjne lub motywacyjne dla załogi.
Reklama
Kosztem uzyskania przychodu jest również wydatek na działania reklamowe i marketingowe, w tym wizytówki, gadżety reklamowe, projekt logo, wykonanie strony internetowej czy równe formy reklamy. Nie można za to w koszty wrzucić wydatków na reprezentację.
Do kosztów należą też prowizje od transakcji finansowych, opłaty za prowadzenie księgowości czy różnice kursowe w przypadku prowadzenia transakcji transgranicznych. Wydatki zaliczane do kosztów prowadzenia działalności ujmuje się w księdze przychodów i rozchodów.