Jaki hosting dla e-sklepu?

Wśród wielu rzeczy do zrobienia przy zakładaniu sklepu internetowego na pewno będzie też kilka spraw technicznych. Poza wyborem nazwy i związanej z nią domeny czy wyboru oprogramowania sklepu, równie ważny jest wybór hostingu, czyli serwera, na którym znajdzie się sklep internetowy. Do wyboru są zasadniczo trzy rodzaje serwerów, a to, który będzie najbardziej odpowiedni zależy od kilku czynników.

Serwer wirtualny

To najpowszechniej spotykany i najpopularniejszy rodzaj serwera. Wszystkie znajdujące się na nim strony, należące do różnych osób, dzielą tę samą przestrzeń dysku i zasobów serwera, jak np. pamięć. Jest to serwer wystarczający dla małych, hobbistycznych sklepów lub po prostu takich, które nie mają dużego ruchu. Takie rozwiązanie jest dobre w wielu przypadkach na początku działalności, kiedy liczba użytkowników odwiedzających sklep nie jest duża.

Serwer VPS

Jest to już serwer bardziej zaawansowany. Strona internetowa dzieli wówczas maszynę z innymi, ale ma wydzielone z niej poszczególne parametry, jak ilość przestrzeni dyskowej, moc obliczeniowa czy transfer. Klient posiada wówczas własne oprogramowanie takiego serwera i określony system operacyjny, jest więc niejako odseparowany od innych użytkowników. Daje mu to większe pole manewru i możliwość zastosowania potrzebnych rozwiązań, głównie w zakresie oprogramowania. Jest to rozwiązanie już znacznie droższe.

Serwer dedykowany

To najbardziej zaawansowana forma hostingu. Klient posiada w firmie hostingowej własny fizyczny serwer. Tak więc na działanie jego strony nie wpływają żadne inne witryny. Cała moc obliczeniowa takiego serwera jest przypisana jednemu klientowi. Taki typ serwera jest przeznaczony dla największych sklepów, o dużej liczbie wizyt, jak również dla sklepów o dużej ofercie. Dla wielu czołowych sklepów jest to jedyne możliwe rozwiązanie. Jest to też serwer, za który przyjdzie zapłacić najwięcej spośród wymienionych. Ale jeśli zachodzi potrzeba wykupu takiego serwera, oznacza to, że sklep świetnie prosperuje i nie jest to już taki znaczący wydatek w budżecie firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here