Jednym z niezbędnych elementów, jakie zadecydują o sukcesie sklepu internetowego jest atrakcyjny towar. Atrakcyjny, czyli zarówno dobrej jakości, w dobrej cenie, jak również stale dostępny. Zatem przed założeniem sklepu koniecznie trzeba nawiązać współpracę z dostawcami. Od ich rzetelności może zależeć powodzenie całego przedsięwzięcia. Jeśli to możliwe, współpracę warto prowadzić z różnymi źródłami towaru.
Sklepy internetowe bez magazynu
W wielu przypadkach sklepy internetowe nie posiadają dużej przestrzenie magazynowej. Towar zamawiają, gdy u nich samych zamówi go klient. Koniecznie wiec należy wybrać takiego dostawcę, który szybko i sprawnie dostarcza towar, a przede wszystkim ma go w stałej ofercie. Opóźnienia w dostawie spowodują wydłużenie czasu realizacji, a to z kolei wywoła niezadowolenie klienta.
Gdzie szukać dostawców do sklepu internetowego?
Krótko – w internecie. Zarówno w wyszukiwarkach, w grupach dyskusyjnych, jak również na forach internetowych, szczególnie specjalistycznych. Dobrze jest również zaglądać na strony branżowe. Warto ich szukać również za granicą, wszak wiadomo, że mnóstwo towaru produkowane jest np. w Azji.
Oczywiście dostawców można szukać poza internetem. Warto udać się na targi, wystawy, nawiązać kontakt ze stowarzyszeniami branżowymi.
A może dropshipping?
Jedną z form prowadzenia e-handlu jest tzw. dropshipping. Metoda ta polega na tym, że klient kupuje towar w sklepie, a sklep nie sprowadza go do siebie, lecz zleca hurtowni czy producentowi wysłanie go bezpośrednio do klienta. Jest to z jednej strony dobre rozwiązanie, gdyż przyspiesza proces realizacji zamówienia, ale z drugiej uzależnia sklep od metod pracy hurtowni, jak również może zmniejszyć zysk sklepu.
Warto negocjować z dostawcami towaru
W przypadku rozpoczęcia współpracy z dostawcą hurtowym, należy rozpocząć ją od negocjacji cen. Dostawcy są na to przygotowani i zazwyczaj podają wyższe stawki, a przy zakupie dużych ilości lub nawiązaniu długofalowej współpracy, szanse na uzyskanie rabatu są bardzo realne. To oczywiście przełoży się na większy zysk sklepu.