Jak tworzyć dobre treści do content marketingu

Już nie od dziś wiadomo, że skuteczny content marketing jest nieodzownym warunkiem powodzenia w biznesie zarówno dużych organizacji, jak i pojedynczych osób. W tym artykule zastanowimy się nad potencjalnymi profitami, jak powinny wyglądać wartościowe artykuły uosabiające idee marketingu treści.

Dlaczego wartościowy content jest tak naprawę aż tak istotny?

Jak zasugerowaliśmy na samym wstępie, angażujące i cenne merytorycznie treści to warunek sine qua non udanej strategii marketingowej. Starannie przygotowane treści marketingowe są znakomitym sposobem nie tylko na zwiększenie świadomości marki i pozyskanie nowych Klientów. Newralgiczne atuty skutecznego marketingu treści to również kształtowanie lojalności dotychczasowych Klientów oraz poprawienie widoczności firmowej witryny w rankingu wyników wyszukiwania. Jak widać, argumenty potwierdzające doniosłe znaczenie marketingu treści są wymowne i wieloaspektowe.

Sprawdzona taktyka tworzenia wartościowych treści — wskazówki ogólne

Zasadniczo content marketing inspiruje nas do odpowiedzi na elementarne pytanie: dla kogo tak naprawdę tworzymy artykuły? W takiej sytuacji pomocne będzie stworzenie tak zwanej persony. W charakterystyce persony warto odnotować nie tylko tak wyraziste cechy, jak na przykład płeć wiek, poziom wykształcenia tudzież stosunek do oferowanych przez nas produktów i usług. W opisie persony warto zawrzeć również takie informacji jak na przykład rola społeczna, preferencje zakupowe, sposób spędzania wolnego czasu, a nawet wyznawaną filozofię życia.

Abstrahując od tego, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie są priorytetowe cele naszych marketingowych treści. Czy jest to „czysta”konwersja”sprzedażowa, czy może chcemy przede wszystkim zadbać o pozytywny i wyrazisty wizerunek naszej marki? W obu sytuacjach godnymi zarekomendowania rozwiązaniami są blog, interesujące studia przypadku oraz inne treści edukacyjne.

Procedurą, która decyduje o finalnym sukcesie treści content marketingowych, jest staranne badanie słów kluczowych. To właśnie trafna selekcja słów kluczowych i ich umiejętne wkomponowanie w publikowane artykuły jest gwarancją dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej. W owocnej analizie słów kluczowych z pomocą przychodzą dedykowane narzędzia, takie jak na przykład Google Keyword Planner oraz Semrush. W praktyce najlepiej zdecydować się na frazy, które mają co najwyżej średnią konkurencję oraz znaczną miesięczną ilość wyszukiwań. Warto przede wszystkim postawić na frazy long tail, które zawierają co najmniej trzy słowa oraz wiernie oddają intencje czytelników i zarazem potencjalnych konsumentów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here