Dropshipping pomysłem na sklep internetowy

Modeli sprzedaży towarów przez internet jest sporo. Coraz częściej stosowanym jest tzw. dropshipping. W dużym skrócie, polega to na tym, że sklep sprzedaje towar, ale nie zamawia go do własnej siedziby czy magazynu. Zamówienie realizuje bezpośrednio źródło towaru, a może to być hurtownia lub nawet producent. Zazwyczaj klient końcowy nawet nie wie, że towar przyszedł do niego nie ze sklepu, a z takiego źródła właśnie.

Zalety dropshippingu

Najważniejsza zaleta i w sumie cel, w jakim powstała ta metoda sprzedaży to obniżenie kosztów poprzez wykluczenie potrzeby posiadania magazynu przez właściciela sklepu. Obniża to znacznie koszty jego funkcjonowania. Z procesu realizacji zamówienia wykluczony jest także koszt dostawy do sklepu, jak również koszty sklepu związane z pakowaniem i nadawaniem przesyłek. Mniejsze koszty przekładają się na większy zysk.

Minusy dropshippingu

Jak każda rzecz, tak i taka forma handlu ma wady. Przede wszystkim sklep uzależnia się od zasad i standardów działania źródła pochodzenia towaru, najczęściej hurtowni. Gdy zawiedzie hurtownia, złe opinie zbiera nie ona, a sklep. Tak więc, nawet najlepsze standardy pracy sklepu mogą nie być wystarczające. W praktyce może się więc okazać, że dla płynności realizacji zamówień, sklep i tak będzie musiał przynajmniej część towaru posiadać u siebie na stanie, choćby na wszelki wypadek.

Wdrażanie dropshippingu w życie

W pierwszej kolejności należy nawiązać współpracę z hurtownią. Należy przy tym sprawdzić ceny i jakość towarów. Podpisanie umowy zazwyczaj następuje w drodze elektronicznej. Jako, że administrowanie sklepem leży po jego stronie, należy wprowadzić produkty do bazy. Zazwyczaj działa to na zasadzie importu plików pozyskanych od hurtowni.

Oczywiście prowadzenie sklepu, jak również działań marketingowych leży po stronie sklepu. A więc to od sklepu, wiedzy i pomysłowości jego pracowników zależy w znacznej mierze ostateczny sukces przedsięwzięcia. Należy się spodziewać, że ta metod handlu będzie się rozwijać równie dynamicznie, jak cała branża e-commerce w Polsce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here