W sytuacji, gdy jesteśmy właścicielami niewielkiego przedsiębiorstwa, bezsprzecznie kwestią priorytetową jest dla nas pozyskiwanie nowych klientów, nawiązywanie kontaktów biznesowych oraz maksymalizacja zysków przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów prowadzonej działalności gospodarczej.

Niemniej jednak, po położeniu podwalin pod własną firmę i zdobyciu choćby niewielkiego rozgłosu, nasze myśli zapewne krążyć zaczną wokół promocji oraz rozpowszechniania wizerunku prowadzonej marki. W tym celu konieczne jest podjęcie współpracy z ekspertami od identyfikacji wizualnej, którzy to pomogą naszemu przedsiębiorstwu wyróżnić się z tłumu oraz przyćmić konkurencję.

Czym dokładnie jest identyfikacja wizualna? Za specjalistami z branży reklamy z krakowskiej pracowni Łobzowska Studio, powtórzyć możemy, iż jest to zbiór elementów graficznych stosowanych przez daną firmę lub organizację, który to ma na celu podkreślić jej indywidualny charakter i poinformować odbiorcę o charakterystyce prowadzonej działalności. Kompleksowe pakiety przygotowywane przez grafików najczęściej składają się z sugestywnego logotypu idealnie wpasowującego się w specyfikę branży, opracowanej zgodnie z wytycznymi konsumenta kolorystyki materiałów promocyjnych oferowanych obecnym i potencjalnym klientom zarówno w formie papierowej jak i cyfrowej, spersonalizowanej czcionki oraz (w przypadku działalności handlowej) designu produktów i/lub opakowań. Mimo, że działania takie nie należą do najtańszych, to naszym zdaniem powinny one zostać podjęte przez każde przedsiębiorstwo, które chciałoby uzyskać, a następnie utrzymać swoją pozycję na rynku. Warto wraz z rozwojem prowadzonej działalności zwiększać zasobność portfela inwestycyjnego, jako że okazać się może, iż strategie marketingowe, które uznaliśmy za niedoścignione kilka lat temu w chwili obecnej zauważalnie odstają od standardów stosowanych w branży.

Zakończona sukcesem współpraca pomiędzy właścicielem firmy a ekspertem ds. identyfikacji wizualnej skutkuje stworzeniem tak zwanej księgi znaku. Jest to swego rodzaju spis wszystkich wykorzystywanych przez daną organizację lub przedsiębiorstwo elementów graficznych wraz z ich szczegółowym opisem oraz przykładami zastosowania w różnych kontekstach reklamowych i biznesowych. Niektórym malkontentom wydawać by się mogło, iż wszelkie opisywane zabiegi to jedynie czysta kosmetyka, niemająca jakiegokolwiek wpływu na generowane zyski czy miesięczny obrót. Nic bardziej mylnego! Przyjrzyjmy się reklamom największych korporacji widniejącym na bilbordach czy też prezentowanych nam w telewizji lub Internecie – w znacznej większości przypadków jesteśmy w stanie niemalże natychmiast zidentyfikować markę kierując się wyznacznikami graficznymi i to jeszcze zanim zapoznamy się z treścią materiału promocyjnego. Jest to właśnie prawdziwa siła identyfikacji graficznej, z którą powinniśmy się liczyć i której ponadprzeciętną efektywność powinniśmy jak najszybciej wykorzystać do własnych celów biznesowych! Może to nam bowiem pozwolić wybić się ponad pułap firm lokalnych i rozpocząć działalność na skalę regionalną, krajową, a z biegiem czasu – nawet międzynarodową!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here