Lead generation, czyli pozyskiwanie linków to jeden z kluczowych elementów pozycjonowania, dzięki któremu dane miejsce w sieci może się wybić. Finalnie, prowadzi to do rozwoju danej firmy. To działanie marketingowe jest niczym innym, jak generowaniem zainteresowania lub zapytań o oferty produktów oraz usług w biznesie.
Po co są leady?
Tego typu działania znajdują bezpośrednie przełożenie w budowaniu list potencjalnych klientów, pozyskiwaniu subskrybentów newsletterów, czy jako leady sprzedażowe. Leadem można określić każdą konwersją zainteresowania klientów w celu podejmowania decyzji zakupowych. W praktyce, lead generation może obejmować: działania w Internecie, rozmowy telefoniczne, eventy i listy zakupowe. Generalnie, duże znaczenie odgrywa e-mailing i inne działania z zakresu content marketingu. Najważniejsze jest jednak to, by skupiać się na pozyskiwaniu wartościowych leadów. Co do tego natomiast, jakie spośród linków są wartościowe nie ma wątpliwości: są to wszystkie te, które bezpośrednio wpływają na podjęcie decyzji zakupowej. Od zapytania do podjęcia transakcji jest kilka etapów, a zatem dokładnie należy wzbudzić gotowość do podjęcia ich. Podstawą mogą okazać się przykładowo działania prowadzone na wyszukiwarkach www.
Zarządzanie leadami
Bardzo często samo pozyskiwanie leadów związane jest z zarządzaniem nimi. To pozwala przejść przez tak zwany „lejek sprzedażowy”, doprowadzając
do finalizacji transakcji. Jakość leadów i sama konwersja zależą od grupy docelowej, o czym świetnie wiedzą eksperci w adnext.pl i to z ich usług należy korzystać, kiedy myślimy o generowaniu leadów. Pozyskiwanie linków opiera się na tym, że im lepsza jest znajomość grupy docelowej to tym większe są szanse na pozyskiwanie leadów lepszej jakości. Korzystanie z działań profesjonalnej firmy pozwoli wyznaczyć, jakie linki są wartościowe i dotrzeć de facto do tych klientów, którzy mogą skorzystać ze świadczeń przedsiębiorstwa. To też pozwoli zaoszczędzić czas na promowanie określonych transakcji.