Strona internetowa w 2019 roku – co powinna zawierać?

Strona internetowa to obecnie trzon większości biznesów – nie tylko tych online, ale także stacjonarnych. Czasami jest to wsparcie tradycyjnych działań, a czasami samowystarczalny punkt promocji przedsiębiorstwa. Bez względu jednak na cel, strony internetowe są bardzo ważne, a elementy, które powinny zawierać, często się powtarzają bez względu na branżę. Co powinna mieć strona internetowa, by zostać uznaną za nowoczesną i łatwą w użytkowaniu w 2019 roku?

Efektowna oprawa graficzna

Często mówi się, że nadchodzi czas front-endu. Choć nie można nie doceniać płynności działania czy poszczególnych funkcjonalności witryny, to jednak pierwsze wrażenie zależne jest przede wszystkim od oprawy graficznej. Dlatego już na etapie projektowania layoutu trzeba się mocno postarać, aby finalny produkt został uznany za nowoczesny i dopasowany do dzisiejszych realiów.

Bez względu na to, czy będzie to dedykowany projekt graficzny czy też szablon, warto zwrócić uwagę na jego dopasowanie do charakteru firmy czy też specyfiki branży. Jednocześnie nie można zapominać o efektownych elementach takich jak chociażby animacje CSS, które przyciągają wzrok i wciąż kojarzą się z unikalnością oraz nowoczesnością. Dbałość o front-end to nieodzowny element trendów na 2019 rok.

Łatwa nawigacja

W czasach bogatej i rozbudowanej konkurencji nie można budować strony, która jest niepraktycznym kolosem. Znalezienie kluczowych informacji nie powinno zabrać więcej niż trzy-cztery kliknięcia. Odpowiednio zbudowane i opisane menu czy też dobrze zastosowane hovery to podstawy dobrego UX. Do tego przemyślane linkowanie wewnętrzne i już mamy podstawy łatwej oraz przejrzystej dla użytkowników nawigacji.

Łatwy kontakt z firmą

Jeśli jesteśmy firmą, to zależy nam na kontakcie z klientem w taki lub też inny sposób. Zadbajmy o to, aby odwiedzający stronę www mieli różnorodne możliwości skontaktowania się z właścicielem witryny. Nie powinno ograniczać się tylko do telefonu – warto wykorzystać także adres e-mail, formularz kontaktowy czy też live chat, który pozwala na kontakt w czasie rzeczywistym. Im więcej możliwości, tym większe szanse, że dany klient znajdzie najwygodniejszą dla siebie formę wysłania zapytania.

Atrakcyjne przedstawienie oferty

By dobrze przedstawić ofertę, nie wystarczy już zwykła ściana tekstu. Teraz liczy się multimedialność i pomysł – wykorzystanie slidera zdjęć, infografik czy też krótkich video prezentacji. Im bardziej różnorodnie i nowocześnie – tym lepiej. Dobrze przedstawiona oferta to kluczowy krok w kontekście pozyskania lojalnego klienta.

Dopasowanie do wymogów mobile

Teoretycznie wszyscy wiemy, że ruch z urządzeń mobilnych nieustannie rośnie, a jednocześnie wciąż są tysiące stron kompletnie niezoptymalizowanych pod kątem RWD. Obecnie projektuje się nie tylko witrynę pod urządzenia desktopowe, bo równie ważnym elementem jest mobilna wersja strony. Dlatego też testy responsywności to w 2019 powinien być nieodzowny element implementacji witryn internetowych wszelkiego rodzaju – zaczynając od wizytówek firmowych, a na rozbudowanych portalach informacyjnych kończąc.
Szukasz wykonawcy dla strony lub sklepu internetowego? Sprawdź ofertę Smartbees – https://smartbees.pl/uslugi

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here