Skuteczne opisy produktów

Zakupy w sklepie internetowym mają kilka atutów względem zakupów w sklepie stacjonarnym. Jest tam zazwyczaj większy wybór, ceny są bardziej atrakcyjne, nie trzeba chodzić po sklepach, gdyż do wszystkich można zajrzeć dzięki kilku kliknięciom myszki. Ponadto można zapoznać się z opiniami innych klientów. Jednak sklep internetowy ma jedną zasadniczą wadę w porównaniu ze zwykłym sklepem – towaru nie można dotknąć, przymierzyć, powąchać itd. Dlatego tak istotne są opisy produktów w e-sklepie. To dzięki dobrej jakości opisom sklep może te braki zrekompensować klientowi i wpłynąć na decyzję o zakupie.

Dobry opis produktu, czyli jaki?

Opis powinien zawierać konkretne cechy danego produktu, ważne z punktu widzenia kupującego. Przy komponowaniu opisu należy postawić się w roli kupującego i podkreślić cechy istotne dla tego właśnie klienta. Głównie należy zwrócić tu wagę na płeć, wiek, zainteresowania itp.

Aby skutecznie skłonić klienta do zakupu, opisy powinny być napisane językiem korzyści oraz odwoływać się do emocji klienta. Należy wymienić te cechy produktu, które dadzą korzyść klientowi. Należy się więc postawić w roli klienta. To co jest oczywiste dla właściciela sklepu, niekoniecznie musi być oczywiste dla klienta.

Przy sporządzaniu opisów ważne jest to, aby były one zrozumiałe dla klienta, ale jednocześnie istotne jest, aby były dobrze widoczne dla robotów wyszukiwarek. Dlatego muszą zawierać słowa kluczowe, których używają klienci poszukujący danego towaru.

Opisy produktów – jakie nie powinny być?

Opisy nie mogą być kopiowane z innych źródeł, szczególnie ze stron konkurencji. Nawet jeśli producent dostarcza opis, należy go zmodyfikować, gdyż inny sklep może dysponować takim samym. Opisy nie mogą być ani zbyta lakoniczne, ani zbyt długie. Zbyt ogólnikowe również nie są wskazane. Należy unikać zbyt rozległego opisu cech produktów, prze jednoczesnym braki opisu korzyści. Nie należy tez zbytnio skupiać się na opisie cech, które są oczywiste lub, które można wywnioskować ze zdjęć lub filmów towarzyszących opisowi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here