Promocja strony w sieci

Na internetową promocję strony WWW składa się wiele czynników, z których każdy ma istotne znaczenie. Fakt posiadania witryny i zaniedbania jej promocji staje się często powodem do zaprzestania sieciowej działalności, a niedocenianie znaczenia Internetu we współczesnym świecie może być przyczyną spadku rozwoju firmy i ciągnięcia się w dalekim ogonie za nowoczesną konkurencją.

Niepodważalnym stwierdzeniem jest to, że działania marketingowe w Internecie odgrywają jedną z najważniejszych ról przy końcowym efekcie zastosowania sieci w popularyzacji swoich produktów czy usług. Jak zostało już powiedziane; sama strona nie wystarczy. Potrzebne są jeszcze działania, które będą miały za zadanie sprawić, aby to, co chcemy przekazać światu, nie zostało tylko napisane i zagnieżdżone w gąszczu innych witryn, lecz faktycznie dotarło do odbiorcy, który będzie tym zainteresowany.

Istotne elementy budowy witryny

Znamienne, że początek promowania witryny odbywa się już w zasadzie na etapie jej budowy. Techniczne aspekty tworzenia kodu HTML są bardzo ważne, odgrywają bowiem istotną rolę w indeksowaniu serwisu poprzez roboty wyszukiwarek internetowych, co z kolei przekłada się na lepszą pozycję w rankingach. Na tym etapie należy pamiętać o wypełnieniu Meta Tagów odpowiednimi słowami kluczowymi dla firmy: Title, Keywords oraz Description. Ważne jest, by słowa były użyte w optymalnym stopniu ilości oraz bezpośrednio nawiązywały do profilu działalności firmy. Do najważniejszych znaczników należy Tag Title, którego wyszukiwarki analizują bardzo dokładnie, indeksując około stu pierwszych znaków. Należy pamiętać, że prócz Title, znaczniki nie są widoczne dla zwykłego użytkownika, a istota ich obecności w kodzie tyczy się tylko i wyłącznie wyszukiwarek internetowych.

Przy okazji budowy strony, watro zwrócić uwagę na powstające treści do niej, które mają na jej łamach zostać opublikowane. Ilość słów kluczowych na stronie wartościuje ją w rankingu, a to ma dość duże znaczenie dla wyszukiwarek.

Indeksacja adresu w katalogach i wyszukiwarkach

Kiedy cykl budowy strony internetowej mamy już za sobą, nie pozostaje nic innego jak wykonać proces głoszenia serwisu do wyszukiwarek internetowych oraz katalogów. Samo zgłoszenie jest bardzo proste. Zazwyczaj opiera się na wpisaniu adresu URL swojej witryny w odpowiednie miejsce. Istnieją także płatne aplikacje, które w sposób automatyczny dodają adres strony do znacznej liczby wyszukiwarek. Jeśli jednak chodzi o nasz rynek to obowiązkiem każdego serwisu chcącego się liczyć na rynku jest obecność we wszystkich znanych wyszukiwarkach w Polsce. I tak będzie to z pewnością Google, którego używa ok. 70 proc. polskich internautów, serwisy wyszukiwawcze Onet.pl i WP.pl, nowa, zyskująca sobie coraz większą popularność wyszukiwarka wydana spod szyldu Microsoftu – msn.com oraz pozostałe, które choć mają mniejszy udział w rynku, to jednak nie powinny zostać pominięte. Do tej grupy można zaliczyć Netsprint.pl, Szukacz.pl, O2.pl oraz serwisy zagraniczne, z których korzystają nasi obywatele: yahoo.com i altavista.com.

Istotnym elementem promocji witryny jest jej obecność w internetowych katalogach, czyli zbiorach odnośników do witryn, które są pogrupowane tematycznie. Inernauci często korzystają z tej formy poszukiwania ciekawych stron, ponieważ zwykle katalogi są wyposażone w wiele wartościowych adresów, a ich znalezienie jest bardzo proste. Jest już zasadą, że każdy portal ma swój katalog, więc w pierwszej kolejności warto właśnie tam zgłosić stronę. Nie można także zapominać o katalogach start24.pl oraz gooru.pl. Na koniec przydałoby się zgłoszenie do moderowanego katalogu DMOZ, który nie dość, że jest jednym z największych na świecie zbiorem linków edytowalnych przez redaktorów z wielu państw globu, to obecność witryny w nim ma znaczenie przy pozycjonowaniu strony w Google.

Niech za praktyczną wskazówkę posłuży fakt, iż bardzo dobrym posunięciem jest umieszczanie w treści linków w katalogach internetowych słów kluczowych, ważnych przy pozycjonowaniu. Z pewnością będzie miało to znaczenie dla wyszukiwarki Google.

Linki sponsorowane i boksy reklamowe

Ostatnio obserwuje się wzrastające znaczenie reklamy serwowanej przez systemy wyszukiwawcze. Rynek, nakręcany przez szaleńcze wzrosty finansowe Google, wchodzi niewątpliwie w inny wymiar reklamy internetowej, której wartości i skali skuteczności nikt wcześniej nie doceniał. Reklama w wynikach wyszukiwania jest bardzo skuteczna i stosunkowo tania. Obecnie w Polsce usługę płatnych linków i boksów sponsorowanych, pojawiających się przy liście, którą zwraca wyszukiwarka przy konkretnym zapytaniu, ma już każdy portal. Zasada jest bardzo prosta. Każdy klient ma do dyspozycji stosowny panel, w którym ustala przebieg kampanii, słowa kluczowe, dla których chce by jego strona była reklamowana i za odpowiednią kwotę wykupuje odpowiednie ilości reklam. Płaci się tylko za kliknięcie, więc można uznać ten model reklamy za niezwykle atrakcyjny dla reklamodawców i jak już wspominałem – tani.

Promocja własna

Rola promocji własnej serwisów internetowych jest obecnie bardzo znacząca. Jest to forma reklamy, czy może autoprezentacji, która pozytywnie wpływa na odbiorcę, dzięki temu chce on na daną stronę wrócić. Co więcej, na przygotowanie tego nie potrzeba większych nakładów finansowych. Promocją własną można podzielić na takie, które można stosować w zależności od rodzaju prowadzonego serwisu. W przypadku witryn firmowych należy zadbać o dostarczenie możliwie najciekawszych materiałów i publikacji – w szczególności niezwiązanych bezpośrednio z firmą – a dotyczących dla przykładu tematów pokrewnych z danej branży. Większymi nakładami finansowymi można stworzyć wizualne elementy reklamowe witryny, które będą dostępne dla klientów, np. tapety czy wygaszacie ekranu. Kolejnym ciekawym i coraz powszechnie wykorzystywanym elementem promocji własnej strony jest umieszczanie na firmowych wizytówkach multimedialnych gier, których akcja dotyczy firmy. Inernauci chętnie poszukują takiej rozrywki, a możliwość prześcigania się w wynikach stwarza tylko szansę na ponowne odwiedzenie serwisu. Niestety, koszty takich gier są bardzo wysokie i tylko firmy z wyższej półki mogą sobie na takie aplikacje pozwolić. Jeśli promocja ma dotyczyć np. serwisów internetowych specjalizujących się w dostarczaniu treści to tylko dobre i często aktualizowane publikacje będą motorem napędowym dla wzrostu popularności wśród internautów. Według wielu specjalistów ten czynnik jest najważniejszy i ma znaczenie decydujące dla stron. Nie są paradoksem witryny sieciowe, które nie zwracają uwagi na reklamowanie się na innych stronach, bowiem im wystarczy dobra treść. Tym są w stanie zgromadzić miliony użytkowników, którzy chętnie i często będą tam wracać, a co więcej chętnie adresem strony podzielą się z przyjaciółmi. Intensywność dodawania nowych treści ma tu więc spore znaczenie i także jest jednym z elementów promocji własnej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here