Cel wydaje się być prosty: sprawić, aby użytkownik skomentował, udostępnił lub zalajkował post. Kiedy jednak prowadzimy fanpage na Facebooku przez dłuższy czas, zdarza nam się popadać w rutynę, co przekłada się na zmniejszenie zaangażowania odbiorców. Każdy, kto porusza się w obszarze social media, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że zainteresowanie jest jednym z czynników uwzględnianych przez Edge Rank.

Zanim jednak w wyniku chęci naprawienia sytuacji wpadniemy w pułapkę budowania pustego zaangażowania za pomocą postów typu „kto nie lubi zimy daje lajka”, warto skorzystać z poniższych pomysłów, które podsuwają specjaliści z Agencji Social Media Brandbay.pl.

Możliwość wyboru

Jeśli chcesz zaangażować odbiorców, daj im możliwość wyboru i zachęć do podzielenia się opinią. Zestawiaj ze sobą produkty i poznaj bestsellery wśród swoich fanów.

Głosowanie reakcjami

Like, love, haha, wow, sad, angry – reakcje dostępne na Facebooku można w łatwy sposób wykorzystać do aktywizacji fanów marki. Zadaj pytanie, do każdej odpowiedzi przypisz reakcję, wzbudź zainteresowanie i zbieraj informacje na wybrany temat.

Infografiki

Chcesz przekazać użytkownikom ważne treści? Zrób to za pomocą infografiki! Mózg przetwarza informacje wizualne znacznie szybciej niż tekst, dlatego też lepiej sprawdzą się podczas przewijania tablicy pełnej postów i aktualności.

Gify

Ciekawą odmianą od standardowych zdjęć są gify. Nie zapomnij jednak o kontekście – im będzie ciekawszy, tym większe zaangażowanie uda Ci się zbudować wśród fanów.

Cytaty

Chociaż Tobie mogą wydać się banalne, pamiętaj że ludzie je lubią. Odpowiednio dobrane cytaty mogą nie tylko zwiększyć liczbę polubień i udostępnień posta, ale również podkreślić cechy twojej marki. Pamiętaj jednak, że wyszukanie oryginalnej sentencji to nie wszystko i równie ważna jest jej oprawa graficzna.

Wideo

Wideo na Facebooku wciąż rośnie w siłę i cieszy się wyższą zdolnością angażowania niż tradycyjne posty. Posty zawierające wideo są bardziej widoczne w news feedzie i lepiej rozchodzą się wirusowo, dzięki czemu uzyskasz lepsze zasięgi.

Znane motywy w nowej odsłonie

W literaturze, sztuce, kulturze jest wiele motywów, który zna każdy. Wykorzystaj je w nowej odsłonie. Odwołaj się do popularnej książki czy znanego obrazu w kontekście promowanej marki i sprawdź co na ten temat mają do powiedzenia twoi fani – ich zaangażowanie gwarantowane!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here