Jak mieć duży ruch na stronie e-sklepu?

Samo posiadanie sklepu internetowego jeszcze nie gwarantuje wysokich przychodów i dochodów. Istotne jest również to, aby łatwo do niego docierali klienci. Jako że znaczna część klientów będzie do niego trafiać nie bezpośrednio, a poprzez wyszukiwarki i różnego rodzaju linki, należy podjąć działania, aby strona była łatwo widoczna w sieci. Należy takie działania podjąć już na etapie projektowania strony, a później także w trakcie działania sklepu.

Pozycjonowanie i optymalizacja strony

Działania prowadzące do wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek (głównie Google jako największego gracza o dominującej pozycji) należy podjąć już na etapie tworzenia i projektowania strony. Poza niezbędnymi informacjami o ofercie sklepu, ważne jest, aby strona była zbudowana zgodnie z zasadami tworzenia stron www. Dziś, w dobie coraz powszechniejszych urządzeń osobistych i mobilnego internetu, ważna jest m.in. responsywność strony, czyli jej dostosowywanie się do ekranów o różnej wielkości i rozdzielczości.

Pozycjonowanie płatne

Wyszukiwarki internetowe, na czele ze wspomnianą wyżej Google, poza tzw. wynikami organicznymi, oferują też płatną reklamę w swoich zasobach. Po uiszczeniu zapłaty, klient będący właścicielem sklepu ma szansę dotrzeć do większej liczby klientów, gdyż reklama będzie pojawiać się na początku strony z wynikami wyszukiwania. Takie działanie jest polecane szczególnie przy starcie strony, kiedy bardzo trudno będzie się znaleźć w czołówce wyników organicznych Google.

Warto zadbać o długi ogon

Znaczący udział w obrotach sklepu internetowego będzie pochodzić z tzw. „długiego ogona”. To rzadziej wpisywane, ale bardzo uściślone frazy. Dają one szansę na konwersję, gdyż zazwyczaj pochodzą od klientów, którzy doskonale orientują się w branży i doskonale wiedzą, czego poszukują. A zazwyczaj są to konkretne modele czy typy różnych rzeczy. Aby ściągnąć takiego klienta na stronę sklepu, należy poprawnie zbudować witrynę od strony kodu oraz umieścić na niej wartościowy content. Oczywiście, warto przy okazji mieć jak największy asortyment, także jeśli chodzi o produkty niszowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here