Czy warto planować posty na Instagramie

O tym jak potężnym narzędziem w rękach jest Instagram, zaświadczy kilka przykładów ze statystyk związanych z tą aplikacją. Codziennie na Instagramie pojawia się ponad 100 milinów zdjęć. Każdego dnia treści zamieszczane na Instagramie odnotowują ponad 4,2 miliarda reakcji. Miesięcznie z tej aplikacji korzysta ponad 1 miliard użytkowników. Te trzy podstawowe informacje pokazują jak wielkie w tej aplikacji drzemią możliwości. Każda osoba chcąca osiągnąć swoje założenia związane z tym nośnikiem informacji, powinna dobrze przemyśleć i zaplanować swoje działania.

Iść na żywioł czy zaplanować swoją obecność na Instagramie?

To pytanie powinna postawić sobie każda osoba rozpoczynająca swoją przygodę z tą aplikacją. Pytanie to jedno, a zdecydowanie ważniejsza jest na nie odpowiedź. Jeśli korzystanie z Instagrama ma stanowić jedynie rozrywkę i być przerywnikiem w codziennych sprawach, to wystarczy tylko proste zarejestrowanie się.

Jeśli z Instagramem związane są jakieś cele, do których będzie się dążyć, warto swoje działania zaplanować. – podpowiada ekspert z Polskielajki.pl

Co daje planowanie działań na Instagramie?

Bardzo dużo, tak można by w wielkim skrócie odpowiedzieć. Wchodzenie do aplikacji dobrze jest odpowiednio zaplanować. Wytyczyć cel i do niego dążyć. Te cele mogą być bardzo różne, może to być chęć osiągnięcia maksymalnie dużej ilości reakcji, innym może być dążenie do jak największej ilości osób obserwujących itd. Zupełnie inaczej ma się sprawa kiedy celem jest promowanie marki osobistej czy firmowej i osiągniecie zamierzonych celów sprzedażowych. Wtedy planowanie działań jest nieodzowne.

Publikowanie odpowiednich treści, niezależenie prywatnych czy firmowych, zajmuje jakiś określony czas. Ten czas może być różny w zależności od tego co się zamieszcza na swoim profilu. Aby popularność profilu rosła, należy regularnie zamieszczać nowe treści – tylko tak liczba lajków na Instagramie oraz interakcji może brnąć w górę. Najlepiej kiedy materiał trafia do odbiorców codziennie w jednakowym czasie. Jeśli jest ciekawy i przybywa obserwujących oraz reakcji, oznacza to, że lekcja początkowa i realizacja zaplanowanych założeń przebiega sprawnie.

W sieci istnieje wiele aplikacji umożliwiających planowanie zamieszczania postów.

Aplikacje do usprawnienia planowania na Instagramie

1. Mojo

Aplikacja z przeznaczeniem do pracy na smartfonach. Można korzystać z wersji darmowej jak również wykupić pakiety płatne. Każda wersja płatna posiada 14 dniową darmową wersję próbną, dającą dostęp do wszystkich narzędzi jakie posiada. Wersje płatne to dobra opcja dla osób traktujących swój profil na Instagramie w sposób bardzo profesjonalny. Dla przeciętnego użytkownika Instagrama, wersja darmowa w zupełności wystarczy. Oczywiście jak to się potocznie mówi „apetyt rośnie w miarę jedzenia” tak samo jest w tym przypadku, kiedy darmowa wersja okaże się za małą, zawsze można przejść na wersję abonamentową płatną. Tradycyjnie jak w tego typu aplikacjach jest tu też narzędzie umożliwiające odpowiednie zaplanowanie zamieszczanych publikacji. Każda osoba może poświęcając kilka godzin stworzyć za pomocą dostępnych narzędzi , a jest ich naprawdę bardzo dużo, kilka czy kilkanaście postów i ustawić je do automatycznej publikacji w wybranym dniu, godzinie itp.

Mojo ma jedną małą wadę, można z niej korzystać tylko w wersji na smartfony wyposażone zarówno w system Android jak i iOS. Aplikacja Mojo dostępna jest w polskiej wersji językowej.

Opisywanie wszystkich możliwości jakie daje Mojo zajęło by bardzo wiele stron, najrozsądniej jest pobrać ją i samemu przekonać się jak fajne narzędzie do pracy, między innymi na Instagrmie, dostało się w ręce.

2. Later

Już sama nazwa aplikacji w wolnym tłumaczeniu oznacza „później”. Jednym słowem od początku pobierając ją na swoje urządzenia pokazuje do czego można ją zastosować. Tworzenie, planowanie i publikowanie postów na Instagramie bez odpowiednich narzędzi pochłania wiele czasu. Rozsądnie jest skorzystać z gotowych aplikacji umożliwiających te trzy czynności. Twórcy aplikacji Later oddają w ręce użytkowników doskonałe narzędzie do stworzenia treści i zaplanowanie ich publikowanie.

Ważnym aspektem przemawiającym na korzyść aplikacji Later jest możliwość instalacji jej na komputerze, a nie tylko na smartfonie. Dzięki temu prostemu zabiegowi przygotowanie odpowiednich materiałów jest bardzo wygodne. Zupełnie spokojnie można posty stworzyć na dużym ekranie, co niewątpliwie wpłynie na lepsze ich dopracowanie. Tak przygotowany materiał można ustawić w kolejce do publikacji w wyznaczonym czasie. Aplikacja ma opcję powiadomienia na smartfona o zbliżającym się czasie publikacji posta. Jest to ciekawe rozwiązanie zwłaszcza kiedy nie ustawia się wersji automatycznej publikacji.

Aplikacja posiada bezpłatną wersję podstawową jak również płatne wersje bardziej rozbudowane w narzędzia.

Którą aplikacje wybrać?

Na to pytanie każdy musi sam sobie odpowiedzieć. Jeśli obsługa smartfonów, ze wszystkimi ich opcjami nie sprawia nikomu żadnych problemów, aplikacja Mojo będzie bardzo dobrym rozwiązaniem.

Aplikacja Later niewątpliwie jest dobrym rozwiązaniem dla osób przedkładających prace na laptopie nad obsługa smartfona.

Obie aplikacje maja bardzo wiele podobnych funkcji i obsługa ich jest bardzo intuicyjna. Po kilku dniach obsługi zarówno Mojo jak i Later praca na tych aplikacjach jest niemal automatyczna.

W jakich godzinach i dniach publikować posty na Instagramie?

Nie ma prostej odpowiedzi. Statystyki pokazują, że w dni powszednie najrozsądniej jest publikować posty między godzinami 8:00 a 10:00 oraz między 19:00 a 22:00. Trochę inaczej wygląda to w dni wolne od pracy, wtedy praktycznie każda pora jest dobra. Przytoczone godziny dotyczą Polski w przypadku publikacji w różnych krajach na różnych kontynentach, powinno godziny postów dostosować się do odpowiedniej strefy czasowej.
Jest wielu zwolenników i propagatorów publikowania postów nie przejmując się co do godziny tylko robić to spontanicznie. Statystyki tego jeszcze nie obejmują, a jak taki system działa, można się przekonać stosując i obserwując go samemu.

Trzymanie się określonych godzin publikacji jest istotnym elementem w przypadku zaplanowanej strategi marketingowej. Można np. zmienić najbardziej „strategiczny” czas wyznaczony przez algorytmy i zaproponować lub poinformować swoich odbiorców, że kolejne posty będą publikowane o konkretnej godzinie czy godzinach w ciągu wszystkich 7 dni tygodnia. Jeśli profil ma stałych odbiorców, będzie to dla nich ważna podpowiedź kiedy mogą się spodziewać kolejnej porcji ciekawych publikacji. Dużą sztuka jest dojść do takiej pozycji, aby w pewien sposób narzucać odbiorcom nie tylko treść, ale także godzinę jej publikacji. Kto wie może dobrze zaplanowana kampania na Instagramie doprowadzi do takiego rozwiązania. Warto spróbować, pamiętając cały czas o sile tego nośnika informacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here